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Marcelo Roffer

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Marcelo Roffer: Melhor postador de 20 de Outubro.

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  1. Não adianta, o copo vai sempre estar "meio vazio". Quem ainda não tem e achou caro, procure e compre ambas as versões físicas do PS4 (já são ótimas) a troco de pinga nos grandes varejistas ou Mercado Livre/cinza, ou segurem ai a bucha das "maravilhas do futuro da distribuição digital". PAY HAS NO LIMITS
  2. Marcelo Roffer

    Final Fantasy XIV [PC/PS4]

    E os Xbots lá se lambuzando e satisfeitos com o 86 cartolado (82 no PC) de Halo Infinite no Metacritic. E diga-se de passagem que 82 nem é uma nota ruim, mas para a principal franquia do Xbox e depois de mais de 5 anos em desenvolvimento se esperava muito mais (ou o nível de exigência por qualidade na plataforma anda mais baixo do que eu imaginava). Imagino o que aconteceria se GoW Ragnarok tirasse um 86 ano que vem () quando lançar.
  3. Marcelo Roffer

    Assassin's Creed Valhalla (2020)

    Eh maravilha! Pessoal vai ter que baixar a skin de vikings para AC Odyssey todinha novamente. Por isso que eu choro de rir quando vejo empresas como a Ubi falarem sobre o futuro dos jogos em palestras na GDC. Quem ainda tem limites de download no plano de internet (isso existe ainda?) deve urrar e dar pulo de alegria nessas horas. Como já diria o velho psg1: "Só é um problema para quem comprou".
  4. PQP! O Youtube precisa se livrar logo e de uma vez por todas dos dislikes. Isso está sendo usado para prejudicar, assediar e perseguir grandes corporações pequenos criadores de conteúdo na plataforma . Precisamos nos unir para ajudar a proteger a comunidade do Youtube e criar um ambiente seguro para todos... Bônus Game: E cadê a " mídia gamistica especializada" como a KUTAKU e Polygon (que inclusive compartilhavam um associado que também era chegado numa "Pizza" do Epstein. Só que ele gostava do modelo de pizza "brotinho" entre 7 e 9 anos no máximo...canalha imundo filhodaputa) que adoram escrever sobre tudo (... menos games) para escrever um artigo sobre isso. O cara havia sido pego "alegadamente" em outubro. Agora vai algum dev mandar um "Let's Go Brandon" ou qualquer outra merda que seja contra a escolha politica ou ideológica desses filhosdaputas para ver só. Cadê Jason "Scrying"? Essa também passou batida no radar afiado dele? "Agora" (pois de acordo com esse verme ele já sabia anos atrás da situação na Activision/Blizzard ) está mais preocupado com algo que vai render mais para ele no momento. As empresas não tem nem nunca vão ter como controlar o comportamento dos indivíduos que as integram, seja dentro ou fora delas. Mas a partir do momento que tomam conhecimento de algo desse tipo e, que em alguns desses casos (como esses) nem é necessário uma investigação para apurar adequada e corretamente os fatos e as "versões" dos fatos, devem tomar a decisão que cabe a elas. Olho da rua imediatamente no FDP.
  5. Marcelo Roffer

    Xbox Series X

    Halo Infinite Had A Zelda-Like Open World Before The Studio Cut Two Thirds - Report Halo Infinite had a long and challenging road to release, it seems. A new report has shed some light on Halo Infinite's development, with current and former developers speaking about the challenging production process to bring the game to market. A story from Bloomberg says 343 began planning what would become Halo Infinite not long after Halo 5: Guardians released in 2015. The studio considered different ideas before settling on a plan to make Halo into an open-world game, the report said. But development proved difficult in part because 343 was using a development suite known as Faber, which was old and challenging to use, developers said. This was seemingly a part of Halo Infinite's new Slipspace engine, which powers Halo Infinite. 343 boss Bonnie Ross said in an interview with GameSpot sister site CNET that creating a new engine and overhauling existing development tools amounted to something similar to "trying to fly the plane while we're building the plane." "I think that that just caused a lot of pain for people. Things just took way longer than they should to get the content into the game and make sure the content is polished," she said. Bloomberg reporter Jason Schreier added on Twitter that 343 considered switching to the Unreal Engine due to the complications. The Bloomberg report mentioned that another issue was Halo Infinite's development team was made up by contract workers--who apparently comprised about half of the total development staff. They could only stay on for 18 months due to Microsoft policy, the report said. This in turn apparently led to turnover and other issues. One developer told Bloomberg that Halo Infinite's development felt like "four to five games being developed simultaneously," which led to challenges and other problems. In Summer 2019, this came to a head, and 343 elected to cut nearly two-thirds of what was planned for Halo Infinite, according to the report. "Eventually the game's open world was cut back from a vast, Zelda-like experience into something far smaller," the report said. https://www.gamespot.com/articles/halo-infinite-had-a-zelda-like-open-world-before-the-studio-cut-two-thirds-report/1100-6498739/ Os Reviews: "Halo Infinite tem historia desinteressante, pouca variedade de ambientes e inimigos, possui pouca possibilidade de exploração e a que existe é tediosa, tem uns probleminhas ai coisa e tal (bugs), física meia boca, parece incompleto, personagem secundário é um saco, o vilão é desinteressante e medíocre, quase abandonei o jogo antes da metade, precisa de melhorias, faltam modos básicos da serie, " Nota: 10/10 Não estão jogando por que estavam lá criando fakes para votar no Players Voice do TGA 2021 e ver se fazem o jogo ganhar algum premio.
  6. Marcelo Roffer

    [PS4/PC] Horizon: Zero Dawn

    Horizon Zero Dawn now offers frame-rate boosting Nvidia DLSS and AMD FSR The game will benefit from the most advanced upscaling technologies around. Horizon Zero Dawn's recent 1.11 update has seen some important improvements that should lead to significant performance boosts for players still hooked on the 2017 action RPG. Not only does this include support for both AMD's FidelityFX Super Resolution (FSR) and Nvidia's Deep Learning Super Sampling (DLSS), but some changes have also been made to the shader system. Previously, the game had only benefitted from Fidelity FX CAS—or Contrast Adaptive Sharpening—which isn't the greatest solution, often being found to make games look oversharp, as one Redditer summarises. Now, this tech has been replaced so that Horizon Zero Dawn fans can make the most of AMD's newer FSR tech, which sharpens much more subtly and effectively to give the illusion of playing a higher resolution. The addition of Nvidia's DLSS tech also means those on the green team don't have to settle for the opposition's upscaling tech. So, whichever GPU you're packing, you should see some significant performance improvements with your preferred tech switched on. Some changes have also been made to reflect these new additions in the games UI, such as the omission of the Render Scale option. The patch notes explain that the "same result can now be accomplished by adjusting setting Upscale Method to Simple and adjusting Upscale Quality." This comes along with performance improvements that focus on the game's shader management system. Among the changes includes the ability for shaders to compile live in game, without the necessity of a pre-compilation step on startup. Stutters that had been known to occur due to background shader compilation have now been 'significantly reduced,' too, so it should no longer cause too much of a problem. You can check out the rest of the improvements in the patch notes on the official HZD Subreddit. https://www.pcgamer.com/horizon-zero-dawn-now-offers-frame-rate-boosting-nvidia-dlss-and-amd-fsr/ Bom, parece que não vão ser só Days Gone e GoW 2018 rodando melhor na versão de PC.
  7. Marcelo Roffer

    MEU NOVO PC NEQUIS GEN

    Dependendo do jogo e da placa que estiver usando junto ele faz até 1440p sussa. Se não me engano ele quebra no pau o Core i9- 10900k. Dá uma olhada em uns comparativos de desempenho no YT. DOOM 2016/Eternal mesmo deve rodar até 4k 120 se bobear...o que a ID fez ali é literalmente coisa do diabo.
  8. Hand-drawn 2D Metroidvania Afterimage announced for PS5, Xbox Series, PS4, Xbox One, Switch, and PC Due out in late 2022. Developer Aurogon Shanghai has announced hand-drawn 2D Metroidvania Afterimage for PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch, and PC (Steam). It will launch in late 2022. Afterimage will support English, French, German, Spanish, Korean, Italian, Portuguese, Russian, Japanese, and Chinese (Traditional and Simplified) subtitle language options, as well as English, Japanese, and Chinese (Simplified) voice-overs. “The world of Engardin is full of magic and mystery,” said Aurogon Shanghai executive producer Michael Yang in a press release. “We are thrilled to reveal Afterimage today and look forward to sharing more about the game as we prepare to bring it to PC and consoles in late 2022!” https://www.gematsu.com/2021/12/hand-drawn-2d-metroidvania-afterimage-announced-for-ps5-xbox-series-ps4-xbox-one-switch-and-pc
  9. A Nintendo já teria metido um strike no canal dos caras e mandado a carta com ameaça de processo.
  10. Marcelo Roffer

    Até o tópico de LCD voltar...

    Como diria um amigo que tinha assistência técnica: " Philips me ajudou demais a fechar o orçamento do fim do mês naquela época de vaca magra..." . Pelo que tenho visto/ouvido, parece que a Philips junto da LG com suas LCDs retro iluminadas mais antigas (problemas crônicos nas barras de LED e fontes) continua ajudando muito pai de família que é técnico.
  11. Marcelo Roffer

    MEU NOVO PC NEQUIS GEN

    Com essa configuração ai e a GTX 650 Ti (guerreira demais...) dá para rodar muita coisa atual de boa (sem muita firula, claro). Se não jogou ainda já fique de olho quando sair:
  12. Marcelo Roffer

    Tópico oficial do TGA 2021

    Vai vendo: Oh boy... não duvido muito que ele esteja certo. Devia dar cadeia mostrar trailer de jogo já anunciado (apropriadamente com trailer anterior) no TGA.
  13. Marcelo Roffer

    Xbox Series X

    Halo Infinite won’t let you replay story missions You get one chance at a mission per save file ...mais um "básico do básico" que ficou de fora do lançamento. Para mais isso ai também não deu tempo de colocar no jogo mas, para colocar meios de arrancar dinheiro do publico teve bastante. Halo Infinite’s campaign will launch on Dec. 8 missing a feature that made earlier games endlessly accessible: the ability to replay individual story missions. It’s a shame, because Halo Infinite’s levels are a blast to play — but there’s only one way to do so, which is starting a new save. The complication comes from the semi open-world setting in Halo Infinite. Though all missions happen in a linear order, some require a player to travel across different regions of the world to clear a certain sequence of areas. The good news is that Halo Infinite’s map is open for most of the game: Once you’ve cleared an area or completed a story mission, you can go back to explore. It’s just that story missions won’t trigger. In some cases, this means that hidden items in these areas can be found after a mission, but it’s not true of all missions. Specifically, Halo Infinite’s first two missions take place off Zeta Halo, and there’s no way back to these areas once you’ve finished. That means that any collectibles you missed will be inaccessible, unless you start a new save to replay those missions. Skulls will stay locked to the account, so they won’t disappear when a new save is started. But for those replaying missions outside the first two, it means replaying the full game, in order. Earlier Halo games gave players the option to easily jump to different missions via a dedicated menu system. It made changing difficulty and adding skulls easier: You can hop into your favorite mission quickly. https://www.polygon.com/22820921/halo-infinite-story-mission-replayability Algumas pessoas também vão se surpreender em descobrir por que a MS não mostrou gameplays de outras áreas do jogo, e como eu já havia dito pode ter certeza não foi para não dar spoiler e fazer surpresa. O "Abutre Rei" e seu artigo sobre a zona que se tornou a 343 Industries durante o desenvolvimento do jogo de "500 Milhões de Dólares": Culpa principalmente dos dois incompetentes Phil Spencer e Matt Booty.
  14. Marcelo Roffer

    [PS4/5] Horizon II: Forbidden West - 18/02/22

    Também quero ver, mas deve ficar "no mínimo" próximo do primeiro no PS4...espero. Ao menos nesse ultimo a transição para o PS5 ainda vai ser de "grátis". Já vale o risco.
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