Ir para conteúdo
Reirom

AGORA É OFICIAL CONSOLE DA VALVE...... STEAMBOX E REAL.... PCISTAS VENHAM...... GORDO GABE RINDO

Posts Recomendados

Veja a palestra dele do linuxcon. O Windows está completamente fora do modelo de negócios dele.

Quer que eu fique carregando o meu PC do meu quarto para a sala?

Para isso não é melhor investir num HDMI wireless da vida? E o serviço de streaming local no wifi, ainda tá capengando?

Meu sonho é ligar meu PC e jogar aonde eu quiser na minha casa.

Compartilhar este post

Link para o post

Para isso não é melhor investir num HDMI wireless da vida? E o serviço de streaming local no wifi, ainda tá capengando?

Meu sonho é ligar meu PC e jogar aonde eu quiser na minha casa.

Depende. Talvez eu não queira ter o meu PC "preso" quando estiver jogando na sala.

Mas acho que a grande jogada é justamente o consumidor ter várias opções de uso sem precisar parar a mais pelos jogos.

Compartilhar este post

Link para o post

isso se o steam box nao for nada mais que um terminal burro como um chromecast da vida que faz stream do teu micro para qlq aparelho de tv na tua casa

...só para vc plugar na tv... ;)

serio seria jogada de genio perdao

Compartilhar este post

Link para o post

Esses fdps esperaram a Sony e MS anunciarem seus aparelhos e ver que não houve mudança de specs pra só então dar a cartada final.

Muito baixo nível isso meu irmão, tou puto!

Compartilhar este post

Link para o post

Acho que hoje é só um deles que vai ser mostrado.

Até onde eu entendi, será um anúncio por dia. Imagino que hoje é o tal Steambox.

Left for Dead 3 e Half Lfe 3 deve ser nos outros dias.

Compartilhar este post

Link para o post

porra anuncio em prestações assim???

provavelmente no ultimo contador aparece kojima dizendo que mgs6 é exclusivo :)

Compartilhar este post

Link para o post

Anunciaram o OS do Steambox, depois anunciam a engine nova e por último o Steambox.

Half Life fans am cry :(

Compartilhar este post

Link para o post

Faz sentido estas coisas mesmo.

Mas sei lá o que pensar destes anúncios, ao mesmo tempo que tá me parecendo interessante, ao mesm tempo não estou achando.

Compartilhar este post

Link para o post

After GLaDOS: Valve Releasing SteamOS

By Adam Smith on September 23rd, 2013 at 6:08 pm.Tweet this

As the internet held its breath and the countdown reached zero, speculation in the RPS chatroom reached fever pitch. And after the announcement was made, John bellowed, “I PREDICTED THAT!”. He did, you know. Valve are releasing an operating system, SteamOS and this is what we know.

As we’ve been working on bringing Steam to the living room, we’ve come to the conclusion that the environment best suited to delivering value to customers is an operating system built around Steam itself. SteamOS combines the rock-solid architecture of Linux with a gaming experience built for the big screen. It will be available soon as a free stand-alone operating system for living room machines.

More to come after the break as soon as soon as I’ve rested my typing digits.

The fact that this is actually happening is important in and of itself but I’ve picked through the announcement page for the most relevant pieces of information. I’m also going to have a swift ponder about how much it’ll affect me (probably not a great deal).

1) It’s an open, ‘collaborative’ system – “With SteamOS, “openness” means that the hardware industry can iterate in the living room at a much faster pace than they’ve been able to. Content creators can connect directly to their customers. Users can alter or replace any part of the software or hardware they want. Gamers are empowered to join in the creation of the games they love. SteamOS will continue to evolve, but will remain an environment designed to foster these kinds of innovation.”

2) It’s built on the foundation of Linux. Combined with all of the ‘living room’ features announced, this means that a Linux-derived system may well have better support for big screens and cross-device play than Windows. If you see Microsoft staring at the ground, they’re probably looking for one of the balls they dropped.

3) SteamOS is free and is coming “soon”. Because Valve operate in the screeching chaos between two different timelines, that could mean anything.

4) Everything that Steam already does will also be part of SteamOS and available on SteamOS machines. That could well mean ‘PCs with SteamOS installed’ but the next of Valve’s three announcement seems likely to be the long-rumoured SteamBox. Here’s what they have to say about support for the Steam catalog(ue). “Hundreds of great games are already running natively on SteamOS. Watch for announcements in the coming weeks about all the AAA titles coming natively to SteamOS in 2014. Access the full Steam catalog of over nearly 3000 games and desktop software titles via in-home streaming.”

5) The next part could be important. “In SteamOS, we have achieved significant performance increases in graphics processing, and we’re now targeting audio performance and reductions in input latency at the operating system level. Game developers are already taking advantage of these gains as they target SteamOS for their new releases.” Forget the ‘significant performance increases’ for now, it’s the support for developers that might bring about the most long-reaching changes. Providing a platform and a ready-made marketplace for developers to target, built to be independent and open, could alter the methods by which developers find visibility and support through Steam. My feeling is that, right now, this is a more exciting announcement for developers than it is for consumers.

6) Do we care about the living room experience? It’s not important to me. The TV is what other people look at while I’m playing games. Valve say this: “Finally, you don’t have to give up your favorite games, your online friends, and all the Steam features you love just to play on the big screen. SteamOS, running on any living room machine, will provide access to the best games and user-generated content available.” I’ve got a pocketwatch and a record player in my living room – can’t wait to play Team Fortress on ‘em.

7) Streaming. This could have been the headline announcement. “You can play all your Windows and Mac games on your SteamOS machine, too. Just turn on your existing computer and run Steam as you always have – then your SteamOS machine can stream those games over your home network straight to your TV!” They even used an exclamation mark!

More as we know it.

Compartilhar este post

Link para o post

Anunciaram o OS do Steambox, depois anunciam a engine nova e por último o Steambox.

Half Life fans am cry :(

SteamOS, nova engine e Steambox

1, 2 e 3

HALF LIFE 3 CONFIRMED

Compartilhar este post

Link para o post

Eles acabaram de anunciar o Android dos consoles e vcs estão chamando de biribinha? Não conseguem enxergar mais de um palmo a frente.

Escrevam o que eu estou falando. Dentro de 5 anos o mercado estará dominado pelo Steam.

Compartilhar este post

Link para o post

Access the full Steam catalog of over nearly 3000 games and desktop software titles via in-home streaming

Aaaaaaahhnnn, então a Valve fez um gaikai da vida pra você poder rodar toda a sua biblioteca do Steam em qualquer lugar mesmo que o jogo não exista pra Linux.

Compartilhar este post

Link para o post

Access the full Steam catalog of over nearly 3000 games and desktop software titles via in-home streaming

Aaaaaaahhnnn, então a Valve fez um gaikai da vida pra você poder rodar toda a sua biblioteca do Steam em qualquer lugar mesmo que o jogo não exista pra Linux.

exatamente por isso que to achando que essa porra vai ser um "pendrive" para vc enfiar na tv apenas... o "servidor" faz todo o trabalho...

ps: o segundo com certeza deve ser o steambox... agora o ultimo anuncio que deve ser o bombazil

Compartilhar este post

Link para o post

Não. Por enquanto o streaming é local.

Acredito que para jogar local os jogos antigos (que provavelmente não serão portados) o wine é uma opção melhor.

O streaming eu vejo como necessário pq montar dois pcs master racer é caro demais.

Compartilhar este post

Link para o post

Crie uma conta ou entre para comentar

Você precisar ser um membro para fazer um comentário

Criar uma conta

Crie uma nova conta em nossa comunidade. É fácil!

Crie uma nova conta

Entrar

Já tem uma conta? Faça o login.

Entrar Agora

• Visualizando este tópico:   0 membros online

Nenhum usuário registrado visualizando esta página.

Informação Importante

Ao utilizar este site, você está automaticamente concordando com os nossos Termos de Uso e regras..