Ir para conteúdo
TUPAC

Playstation 4

Posts Recomendados

A Sega tá me "dando" isso aí?

Caralho mano.. A Plus tá insana. Eu nem terminei Tomb Raider e Battlefield (nem comecei) e nego me vem com Star Wars Rogue e isso aí. Sem falar que o MK completo tá barato e pretendo pegar nessa promoção. 

PQP. É muito jogo e eu fico só no The Sims e Stardew Valley. hahahahaha Q bosta. Queria ter 56 horas por dia.

Compartilhar este post

Link para o post
Em 28/05/2021 em 12:21, £ink disse:

A Sega tá me "dando" isso aí?

Caralho mano.. A Plus tá insana. Eu nem terminei Tomb Raider e Battlefield (nem comecei) e nego me vem com Star Wars Rogue e isso aí. Sem falar que o MK completo tá barato e pretendo pegar nessa promoção. 

PQP. É muito jogo e eu fico só no The Sims e Stardew Valley. hahahahaha Q bosta. Queria ter 56 horas por dia.

Estou na mesma. Tá animal mesmo.

Compartilhar este post

Link para o post
Agora, Marcelo Roffer disse:

PS Now no Brasil? Página com vários jogos do serviço aparece traduzida em PT-BR

Este pode ser mais um indício da chegada do serviço de assinatura ao país

PS-Now-900x503.jpg

Após um banner do PS Now surgir no site brasileiro da PlayStation, uma outra página com vários games do serviço apareceu totalmente traduzida para português do Brasil. O artigo recomenda “18 jogos incríveis do PS Now dos quais você talvez não tenha ouvido falar”.

Isto pode ser mais um indício da chegada do serviço de assinatura ao país, ou somente uma tradução de um artigo em inglês. No entanto, é curioso ver duas evidências em um espaço tão curto de tempo.

PS-Now-no-Brasil.jpg

Assim como o banner, é possível que a empresa remova a página do ar, mas até o momento desta matéria ser publicada, ainda está acessível.

Segundo o site IGN, a Sony pretende expandir o PS Now para mais regiões, começando pela Índia. Os jogadores do país asiático sofrem com jogos com preços elevados e o serviço permitiria que os players pudessem jogar mais títulos. Essa situação não é muito diferente do Brasil, com lançamentos custando quase um terço do salário mínimo.

Atualmente, o PlayStation Now já conta com 3,2 milhões de assinantes em todo o mundo e um catálogo de mais de 750 games.

Sony quer fortalecer o PS Now

Além disso, durante uma reunião com investidores, a gigante japonesa revelou que deseja fortalecer o serviço ao investir e fazer parcerias com estúdio externos. 

https://meups.com.br/noticias/ps-now-no-brasil-pagina-traduzida-pt-br/

PS Now no Brasil? Página com vários jogos do serviço aparece traduzida em PT-BR

https://olhardigital.com.br/2021/05/31/games-e-consoles/ps-now-no-brasil-site-oficial-portugues/

É, parece que agora está mesmo para chegar ao Bananazil. Mais uma falácia dos caixistas vai ir por terra. 

Compartilhar este post

Link para o post

Acho ótimo, mas sem condição agora.. tô com pilhas de jogos encalhados aqui.

Compartilhar este post

Link para o post

Sony confirms PS4 is critical to PlayStation business through 2023

Sony says the PlayStation 4 will remain a critical part of its business through 2023 and will have the longest tail in PS history.

Screenshot-2021-05-30-at-12.44.43-AM.png

The PlayStation 4 will be incredibly important to Sony over the next few years, and the current-gen console is expected to prop up the PlayStation brand through the transition to PS5.

Sony expects big things from the PlayStation 5. The console is expected to beat the PS4's lifetime sales and Sony is preparing the largest-ever shipment of consoles for next fiscal year. However, the PS4's mighty 116.4 million install base will continue being a tentpole for PlayStation earnings from now through 2023.

In a recent investor's meeting, Sony Interactive President Jim Ryan details just how important the PS4 is to Sony's continued success. Sony expects the PS4 to have the largest tail of any PlayStation console, and the PS4 will deliver a whopping 70% of PS Store spending in FY2022. This is the same year Sony will release a record-breaking 14.8 million+ PS5s onto the market.

Even as the PlayStation 5 is about to turn a profit, Sony says the PS4 will still remain the top earner through 2023.

"We anticipate the PS4 will have the longest tail and deepest engagement of any our platforms. There are a number of reasons why we believe this will be the case," Ryan said.

"First, we anticipate that we will be able to retain many of the engagement gains that were made in 2020 during COVID and work-from-home.

"Secondly, the line up of new software for PS4 for FY21 and FY22 is extremely robust. Publishers understand the opportunity the large and very engaged community offers, and will exploit it.

"Third, the explosive growth of the free-to-play category is perfectly-timed for the late life cycle gamer.

"And finally, our PlayStation Plus subscription service provides us with an extremely efficient means in communicating with our large community.

"Great new PS4 releases and an expansive catalog mean that we expect the PS4 to account for 70% of next year's store spend despite the growing install base of the PS5."

Sony previously said it plans to support the PlayStation 4 until at least 2023 and it's possible cross-gen releases could come after that too.

79661_12_sony-confirms-ps4-is-critical-to-playstation-business-through-2023_full.jpg

So far no big publisher is ready to make next-gen console exclusives and abandon the PS4's mighty install base.

https://www.tweaktown.com/news/79661/sony-confirms-ps4-is-critical-to-playstation-business-through-2023/index.html

There's loads of interesting info in Sony's PlayStation investor relations document

Numbers! Growth vectors! More!

Despite the focus on PS5, Sony says PS4 remains the key driver of PlayStation Store revenue, with strong new releases including Horizon Forbidden West. During the 2020 financial year, 95 percent of PS Store revenue came from PS4. Sony reckons for the 2021 financial year, that will drop down to 70 percent.

More figures! Sony has 48 million paying PS Plus subscribers, with online multiplayer the most popular primary reason for signing up (free games isn't far behind).

https://www.eurogamer.net/articles/2021-05-27-theres-loads-of-interesting-playstation-info-in-sonys-playstation-investor-relations-document

Sony plans to support PlayStation 4 until 2023

https://gamingroute.com/sony-plans-to-support-playstation-4-until-2023/

It's too early to give up on PS4: Sony confirms PS4 will be critical until 2023

https://www.worldstockmarket.net/its-too-early-to-give-up-on-playstation-4-sony-confirms-ps4-will-be-critical-until-2023/

É por essas e outras que eu ainda acredito que o novo God of War também ainda sai no PS4. Não por que Jimbo tem palavra e dá para confiar nele, não é atoa que ele é conhecido na Sony da Europa como "Liar Jim Ryan", mas por que com ele é lucro em primeiro e segundo lugar. Seria um tremendo desperdício deixar de lançar no PS4 mesmo com comprometimentos ( só 30fps? Sem fast travel instantâneo? FODA-SE, no primeiro também não tem e ainda assim é um jogo excelente) um jogo que assim como Horizon 2 teve muito de seu desenvolvimento feito nessa plataforma, o reaproveitamento de assets e base do jogo anterior vai certamente ser grande mesmo. 

A situação dos estoques do PS5 não vai mudar tão cedo, isso de acordo com a própria Sony, e espero que isso se some ao olho grande de Jimbo e "fortaleça nois no Preisteicho 4 mais uma vez". :lolmor: Se for para manter até 2023 só com biribas podem ir se foder. Me entreguem God of War Ragnarok (ou seja lá como for se chamar) ano que vem e podem passar a régua dos first em 2022 que já fico satisfeito. 

Compartilhar este post

Link para o post

:lolmor:

Só quem ficou realmente triste com essa noticia foram os Xbots do Twitter e Era. Estão dizendo que os donos de PS5 se foderam por que esses jogos como GoW vão ser pouca coisa melhor que a versão de PS4. Como se GoW 2018 e Horizon tivessem sido jogos ruins a ponto disso ser uma preocupação real, principalmente visto o que foi mostrado inclusive em Horizon 2. 

Enquanto isso já devem estar se preparando para controlar o dano dia 13. 

Compartilhar este post

Link para o post

Astria Ascending launches September 30

Astria-Ascending_06-15-21.jpg

Astria Ascending will launch for PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One, Switch, and PC via Steam and the Epic Games Store on September 30, publisher Dear Villagers and developer Artisan Studios announced.

Dear Villagers also released a new trailer introducing the game’s eight playable Demi-gods:

https://www.gematsu.com/2021/06/astria-ascending-launches-september-30

Compartilhar este post

Link para o post
Em 03/06/2021 em 12:21, Marcelo Roffer disse:

... e com isso agradam gregos e troianos depois de reforçarem a declaração de suporte ao PS4 até o final do ano fiscal de 2022 (março de 2023 se não me engano). E no meio desse trajeto até 2023 ainda deve aparecer o "port de PS4" (:rolleyes:) de Demons Souls Remake antes de aportar também no PC como aquele "erro" :lolmor: no trailer indicava.

Não existe essa merda de "foi erro de edição" ou "pequeno typo" (...PS5 Console Exclusive) em algo desse tamanho. Isso é o bom e velho "teste de temperatura da água" ou reação do publico alvo/cativo como costumam dizer. Quem aqui trabalha ou já trabalhou em alguma empresa grande de publicidade e marketing? Que tenho "quase" certeza o Rhazo é da área. Gente fazendo besteira acontece em todo lugar, mas vocês imaginam o tipo de implicação principalmente jurídica que algo desse tipo pode causar? O mais recente exemplo é a Sony agora com essa de GT7 crossgen, vai ter que fazer uma boa "correria" com o pessoal do departamento jurídico deles. Mas certamente o "We believe in making money" deve valer o risco. 

We Believe in Making Money Awaits! O choro é livre :lolmor:

Bom, parece que mais um "erro de edição" ou "pequeno typo" está pronto para se tornar realidade como eu avisei ainda antes dessas ultimas da Sony :

Demon Souls Remake PlayStation 4 Version found in PlayStation Database  

E4BOp09VkAA1kad-1140x641.jpeg

Demon Souls Remake originally released as a PlayStation 5 Exclusive, but a PlayStation 4 version has been found on PlayStation Database by PlayStation Game Size; now again this does not confirm anything; this could be some cancelled port, or it could actually be coming to PlayStation 4 to boost the sales because PlayStation 5 Shortage still has not stopped.

Nothing is confirmed until it is official, so I personally think that Demon Souls Remake could be coming to PlayStation 4 because of the Shortage issues; this part is just me speculating, but again, this could be some sort of test port we do not know when this version was created or anything about it.

Sony made God of War Ragnarok and Gran Turismo 7 Cross-Gen due to these shortage issues as well, so I would not be surprised if they do a PlayStation 4 Port just to boost the sales and satisfy people who are still unable to get PlayStation 5 due to shortage issues.

PlayStation is supposed to have an event in a couple of weeks, according to some rumours, and I think they will announce something related to this there.

We will keep you updated and update this article as soon as we dig into this situation more.

https://gamingroute.com/demon-souls-remake-playstation-4-version-found-in-playstation-database/

O choro é livre! Já eu ( e mais uns 110 milhões de donos de PS4) que ainda não comprei um PS5 (e nem pretendo até sair o Slim...) estou rindo atoa. Liar Jimbo "Spencer" Ryan lindo! Acredito que @Seth Angel , @Cyco, @Cecil e @Soul Reaver vão gostar dessa caso se concretize.

We Believe in Making Money Awaits!

Compartilhar este post

Link para o post

Remake tanto faz. Não é como se uma versão para PS4 tenha influenciado em alguma decisão de design.

Porém a Sony poderia ter sido honesta em relação a estratégia cross-gen desde o início.

Compartilhar este post

Link para o post

Que empresa maluca com targeted audience toda baseada em PSN/Xb vai escolher ignorar a base instalada do PS4 pra embarcar numa aventura mega-exclusiva em época de crise dos semicondutores e impossibilidade de expansão da oferta do console?

Compartilhar este post

Link para o post
53 minutos atrás, Soul Reaver disse:

Remake tanto faz. Não é como se uma versão para PS4 tenha influenciado em alguma decisão de design.

Porém a Sony poderia ter sido honesta em relação a estratégia cross-gen desde o início.

Ah sim, afinal ainda é um jogo de PS3 no design mas concordo que rolou uma mensagem meio confusa ali na Sony, talvez não esperavam que a pandemia ia ser tão séria (acho que ninguém esperava).

Se sair ótimo, mas como dizia minha avó melhor não contar com o ovo no cu da galinha.

Editado por Cyco

Compartilhar este post

Link para o post

Não sei se estavam deixando em aberto a possibilidade de cancelar as versões para PS4 caso fosse do interesse comercial deles, mas esconder essas versões foi toscão.

Porém se os jogos eram cross-gen desde o início, não sei no caso do DeS mas não me surpreenderia, melhor lançar a versão PS4 do que cancelar só para empurrar o PS5. Até porque não precisam.

Compartilhar este post

Link para o post

Por mais bonito que DS remake seja, não existe nada lá que o PS4 não faça com os devidos sacrifícios de performance, resolução e efeitos diversos.

Já tinha comentado antes, na minha visão DS saiu exclusivo por uma questão 100% comercial, um produto mais hardcore pra atrair um nicho específico pro PS5. 

Compartilhar este post

Link para o post

Só digo uma coisa sobre os Cross gen:

ACHO MTO BOM

Compartilhar este post

Link para o post

Meu bom homem Lance McDonald apareceu para jogar um balde de agua fria no "lance" :lolmor: sobre Demons Souls Remake no PS4 :

Demon%E2%80%99s-Souls-Remake-Tower-Knigh

Demon’s Souls Remake PlayStation 4 Database Entry Is Four Years Old, According to Known Dataminer

The recently discovered Demon’s Souls remake PlayStation 4 database entry is four years old and it probably doesn't suggest a previous-gen release of the game developed by Bluepoint Games.

Speaking on Twitter, well-known dataminer Lance McDonald commented on the database entry, revealing that it is 4 years old.

"The database entry is over 4 years old and whoever scraped it managed to somehow do it without obtaining even a single piece of metadata to verify any aspect of it, so I don't think it's worth even acknowledging personally."

Additionally, it seems like this Demon’s Souls database entry is not related to the remake by Bluepoint at all, as Lance McDonald thinks it is a PS Now database entry for the internal port of the PlayStation 3 version of Demon’s Souls that was used for testing purposes.

"It's very likely a PS Now entry for the internal port of Demon's Souls PS3 for PS4 that was created during the early stages of remake for the purpose of remote QA. Sony often do this. These builds are never intended for release."

At this point, it seems like the only way to play the Demon’s Souls remake is by getting the game on PlayStation 5. While it hasn't changed a whole lot in terms of gameplay, the remake is an excellent visual reimagining of the now-classic action RPG developed by From Software.

"The most underappreciated Souls game is ready to take its place atop the pantheon. Demon’s Souls has always been one of From Software’s most intricate, atmospheric, and satisfyingly-challenging games and Bluepoint’s technically-impeccable remake elevates it to a new level with beautiful, fluid visuals and an assortment of smart gameplay tweaks. All From Software fans need this game, and even those who have struggled with their games should consider giving it a try. Once you start playing Demon’s Souls you’ll be hard-pressed to exorcise the game from your PS5."

Demon’s Souls is now available on PlayStation 5 worldwide.

https://wccftech.com/demons-souls-remake-playstation-4-database-entry-old/amp/?__twitter_impression=true

Bom, como já diz o velho ditado: a esperança é a ultima que morre ( ou que a gente enterra...) e a primeira que ressuscita :lolmor: A questão que continua é que aquela vez o jogo apareceu rapidamente junto com a OST na área do PS4 (deve ter sido só um erro) e, se esses dados estão lá a pelo menos 4 anos (nem SoTC Remake 02/2018 havia sido lançado ainda...) só reforça aquilo que eu já havia dito sobre ser mais um jogo com o planejamento e desenvolvimento inicial ainda no PS4. 

Agora e torcer para que ainda haja a possibilidade do "We believe in make money Awaits" fazer mais uma vitima entre Horizon 2, God of War e GT7  :lolmor:  

Compartilhar este post

Link para o post

Ghost of Tsushima’s new box removes ‘only on PlayStation’, sparking PC speculation

DAYS GONE AND HORIZON ALSO REMOVED BANNER

ghost-of-tsushima-review-1024x571.jpg

PlayStation has updated the package artwork for Sucker Punch’s Ghost of Tsushima, adding a callout to its post-launch multiplayer and potentially more significant, removing an “only on PlayStation” banner.

The new box art can be found on Amazon and PlayStation Direct with the exclusivity callout removed, while the old version can still be viewed on this product page.

Sony previously removed the “Only on PlayStation” notice for PS4 games Days Gone and Horizon Zero Dawn, as both games were among its first titles ported to PC, which could potentially indicate that Tsushima could be next in line.

However, Sony hasn’t been using the ‘Only on PlayStation’ label for PS4 titles that have PS5 versions either, such as Spider-Man: Miles Morales and Sackboy: A Big Adventure, so it could just as well indicate some sort of full PS5 version.

ghost-of-tsushima-boxes-1024x580.jpg

There is evidence that Sony has been moving away from the Only on PlayStation label for its newest titles, however.

For PlayStation 5 exclusives, Sony appears to have dropped the exclusivity branding completely, with titles such as Demon’s Souls and Ratchet & Clank: Rift Apart not carrying the signage.

But many of its biggest PS4 games, such as The Last of Us Part II, still carry the label. Uncharted 4, which was recently confirmed to be receiving its own PC port, also hasn’t had its box updated on Amazon nor PlayStation Direct.

VGC has asked Sony Interactive Entertainment for comment on this story.

PlayStation has recently stated its commitment to increasing its output on PC. In a corporate report published last summer, Sony first said it would explore bringing more PlayStation exclusives to PC, following Horizon Zero Dawn’s release on the platform.

However, currently Days Gone, Predator: Hunting Grounds and Helldivers are the only other PlayStation PC titles available for purchase on Steam.

Speaking in a PlayStation Blog interview published this month, PlayStation Studios head Herman Hulst said the platform holder was “still early on in our planning for PC” but that its PlayStation consoles would always be the priority for new releases.

“Horizon Zero Dawn has been very successful [on PC],” he said. “I think it shows there’s an appetite from gamers outside the PlayStation ecosystem to experience the amazing portfolio of games that PlayStation fans have enjoyed for years.

“But I want to emphasize that PlayStation will remain the best place to play our PlayStation Studios titles at launch. But we do value PC gamers, and we’ll continue to look at the right times to launch each game. Bend Studio just released the PC version of Days Gone on May 18. So that’s about two years after the PS4 release.

“And I hope that a new set of fans can and will enjoy that title. And that’s the goal — we want to reach new gamers who haven’t yet experienced the great stories, characters, and worlds that we’ve built. Releasing games on PC will not come ever at the expense of building an exciting lineup of great console games.”

https://www.videogameschronicle.com/news/ghost-of-tsushimas-new-box-removes-only-on-playstation-sparking-pc-speculation/

Compartilhar este post

Link para o post
1 minuto atrás, Soul Reaver disse:

Pra que colocar a mesma notícia em vários tópicos?

Fica um saco de acompanhar o fórum.

Desculpe Soul Reaver, não é flood não. Notei que as vezes o pessoal que acompanha o tópico do PS4 nem sempre acompanha o do PS5 ou noticias sobre jogos específicos. Se prejudica vou evitar postar duplicado. 

Compartilhar este post

Link para o post

Crie uma conta ou entre para comentar

Você precisar ser um membro para fazer um comentário

Criar uma conta

Crie uma nova conta em nossa comunidade. É fácil!

Crie uma nova conta

Entrar

Já tem uma conta? Faça o login.

Entrar Agora

• Visualizando este tópico:   0 membros online

Nenhum usuário registrado visualizando esta página.

Informação Importante

Ao utilizar este site, você está automaticamente concordando com os nossos Termos de Uso e regras..